Cermat: Didaktické testy letošních státních maturit v číslech

Aktuality |

Cermat zveřejnil statistické údaje o účasti a úspěšnosti maturantů u didaktických testů letošních státních maturit. Testy nezvládlo 11 tisíc studentů.




Cermat informoval v tiskové zprávě o statistických údajích didaktických testů letošních státních maturit. Maturitu skládali žáci na 1 226 středních školách, což v meziročním srovnání znamená snížení pouze o 10 škol.

Celkem se k maturitě přihlásilo 103 100 žáků, z toho 95 300 na řádný termín a 7 800 k opravným a náhradním zkouškám. Proti minulému ročníku se přihlásilo o 4 900 více studentů, avšak k řádnému termínu počet klesl o necelé 3 000. K největšímu poklesu došlo u nástavbového studia (o 13,6 %), ale tento rozdíl doplnili loňští maturanti, kteří letos zkoušku opakovali.

Maturanti se přihlásili k 201 800 zkouškám. 199 300 zkoušek bylo povinných, 2 500 zkoušek nepovinných a pouhá 4 % zkoušek byla ve vyšší úrovni obtížnosti. 10 % z celkového počtu přihlášených maturantů se testů nezúčastnilo. Hlavní příčinou bylo neukončené studium, kvůli kterému nebyli maturanti ke zkoušce připuštěni.

(Ne)úspěšnost u didaktických testů

Ze 199 300 přihlášených povinných zkoušek konali žáci 178 400, takže se zkoušky nezúčastnil každý desátý žák. Úspěšně složilo zkoušku 167 400, zbylých 11 000 bylo neúspěšných.

Základní úroveň obtížnosti didaktického testu z matematiky psalo o 15,4 % více žáků. O důvodech, které vedly ke zvýšenému zájmu, jsme vás již dříve informovali v našem článku. Výraznou měrou se na navýšení podíleli repetenti z loňského roku. I přes očekávaný nárůst se neúspěšnost zvýšila jen o 4,2 procentního bodu na 19,6 %. Z hlediska studovaných oborů byla neúspěšnost u gymnázií, lyceí a technických oborů SOŠ v rozpětí 1,8 – 7,7 %, u absolventů netechnických oborů nástavbového studia a netechnických oborů SOU přesáhla 40 %.

článku z tohoto týdne jsme vám přinesli informaci, že vyšší úroveň didaktického testu z matematiky nedopadla podle katastrofálních scénářů, neboť byly výsledky kvůli zjištěné meziroční nesrovnalosti harmonizovány. Celková neúspěšnost tak dosáhla 2,8 %.

U didaktických testů z českého jazyka a literatury v základní úrovni obtížnosti meziroční neúspěšnost dokonce klesla z 2,8 na 1,1 %. Školám se zřejmě podařilo zaměřit se na ověřované dovednosti v rámci testu, takže své studenty připravily o poznání lépe. Vyšší úroveň zůstala shodně na 0,1 %.

Základní úroveň testu z anglického jazyka nesložila 4,3 % z celkového počtu 38 900 žáků. Neúspěšnost vzrostla zejména kvůli repetentům z roku 2011. U vyšší úrovně neuspěly 0,3 %. Němčinu v základní úrovni nesložilo stejně jako vloni více než 12 % maturantů. Ve vyšší úrovni pak 0,7 %.

 

Zdroj: Novamaturita.cz











Komentáře